måndag 21 september 2009

Varför, Daniel Lindström?

Årets mest obegripliga lista, Cafes lista över Sveriges sämst klädda män, är tillbaka för att återigen göra ner ett gäng stackars B-kändisar. Och som vanligt förstår jag inte ett skvatt. Vem vänder sig den här listan till? Visst har Café rätt i sak - eller snarare: jag håller med dem - när de ger priset till Robin Bengtsson från Idol och "Den rätte för Rosing"-killarna, jag kan såklart hålla med om att de inte har någon vidare "schysst stil". Men är inte det här samma sak som om man på Fotbollsgalan skulle ge pris till Årets sämsta fotbollsspelare och hämtade någon från korpen?

Blir inte en sån här lista först intressant om den befolkas av människor som på ett tydligt sätt gör anspråk på att vara moderiktiga? Vad är det t. ex för poäng att plocka med Göran Lambertz, Sveriges justitiekansler, på en sån här lista? Jag begriper det inte.

Två hypoteser.

Antingen var Cafés moderedaktör Daniel Lindström som barn mobbad av svennesnubbar utan "god smak".

Eller så är hela den här listan ett stort practical joke med syfte att störa mig i mina studier. Få mig att tänka på annat. Lämna mig ofokuserad, i obalans.

"Varför Göran Lambertz av alla?! Jag förstååååååååår inte!"

1 kommentar:

jonie sa...

Haha, men faktiskt. Du har väl en poäng. Fast samtidigt känns de ju illa att sticka kniven i ryggen på någon som ändå försöker köra sin grej. Att sparka lite på Idol-Danny eller Peter Jihde som redan ligger är nog en enklare grej. Kan jag tänka mig.