onsdag 23 september 2009

Hanna Fridén-koden

Your new best friend

Ni är säkert många därute som just nu tänker ungefär såhär: "Jag gillar Hanna Fridén, hon verkar vara vara en schysst brud i lyxförpackning. Bra blogg har hon också. Men! Hur blir jag och Hanna vänner?"

Tro inte att er fråga kommer att förbli obesvarad! För alla er där ute som undrar, har jag satt ihop följande instruktionsmanual som jag har valt att kalla: "Så blir du vän med Hanna Fridén"

1. Gå till någon av de uteställen som Hanna hänger på. Hot spots: F12 (om sommaren), Kåken, Spy Bar.
2. Gå inte direkt fram till henne. Håll dig istället på avstånd, kolla mot henne, peka lite diskret och säg någonting till din vän (ni måste vara två) varpå ni båda skrattar. Detta kommer att driva Hanna till vansinne. "Vafan! Det står två jävla idioter där borta och kollar på mig och skrattar! De hatar säkert min blogg. Varför står de bara där? Om de har något problem med mig får de fan komma fram och säga det!"
3. Du kommer nu att ha Hanna i er linda. Allt som nu behöver göras är att vänta på att någon gemensam vän presenterar dig för henne. Och tro mig, gemensamma vänner har ni.
4. Hanna kommer först att agera väldigt avvaktande. "Vafan, det här är ju den där jävla idioten som stod och glodde på mig förut", kommer hon att tänka. Ingen fara, du behöver bara presentera dig och låtsas att du inte vet vem hon är.
5. Det här kommer till slut få vattnet att rinna över. Hanna kommer att konfrontera dig: "Jag såg att du och din kompis stod och glodde på mig! Ni har läst min blogg och hatar den, inte sant?!"
6. Hon har gått i fällan. Allt du nu behöver säga är: "Ja, ok, det stämmer, jag vet vem du är. Men jag hatar inte din blogg, jag gillar den. Allt jag sa till min vän var 'Där är Hanna Fridén, hon har en bra blogg'"

Svårare än så är det inte.

6 kommentarer:

Athena sa...

Haha bra manual! Får väl testa nästa gång jag besöker Sthlm!

Sanna sa...

Gillar den här filosofi-/historieinspirerade versionen av bloggen bättre än modevarianten. Bara så att du vet. Fortsätter du skriva så här, så fortsätter jag läsa.

Antropologi och Politik sa...

Sanna: Jag med :)

Anna sa...

haha härligt! Detta ska självklart testas!

Hanna sa...

Haha! Lite som Spelet av Neil Strauss. Få henne osäker, strunta i henne, fast sen vara snäll istället för att köra trolleritrick.

Hanna Fridén sa...

Neeej! Ingen får testa det där, jag kommer ju bli skitparanoid! Men den är helt sanningsenlig. Exakt så gick det hela till!

Jag kan ge lite ytterligare information. Varje gång någon kommer fram och berättar att de läst bloggen så blir jag orolig och tror att de hatar mig också, så då måste jag alltså säga: "Oj! Jag hoppas att du gillar mig och inte tycker att jag är dum!"

Tyvärr så säger folk, ibland, att jag är dum och vill att jag ska dö. Därav paranoian.