lördag 10 oktober 2009

Perspektivkrock på Le Rouge

Husets röda

Jag: Ett glas rött vin, tack!
Kyparen: Är det någon speciell sort du är ute efter?
Jag: Husets...?
Kypare: Vi har inte husets.
Jag: Nehe. Kan jag få det billigaste då?
Kypare: Ja, för vi har ju en hink där vi häller slattar, du kan få ett glas därifrån.
Jag: Ja, ok, tack?
Kypare: ...
Jag: Det näst billigaste då?

Jag vet verkligen inte vem som är idioten här. Jag, som leker vuxen person på fin bar när jag egentligen är en student som i själva verket bara har råd med 30-kronorsöl. Eller kyparen, som hellre än att bemöta mig trevligt påpekar att Le Rouge är för fint för husets.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Haha! Oj vad jag känner med dig. Fast jag kanske hade antagligen försökt köpa hela slatthinken beroende på alkoholnivå i blodet.

Tova sa...

Hahahahahah! ok, det där var fan skitkul! xD

Rebecca sa...

Äsch, den där kyparen låter som någon som värderar människor utifrån hur mycket pengar de har råd att spendera på vin. Hellre dricker jag 7 liter slattar än beter mig som h*n.