söndag 11 oktober 2009

Kreativa lösningar

Joel Lundberg, Billy Björnsson och Jacob Glrosky

Den här bilden togs på mig och mina vänner Joel Lundblad och Björn Bryngelsson i fredags. Det blev inte helt rätt med våra namn. Namnen ovan är de som publicerades i samband med bilden.

Det känns ju en aning onödigt att peka ut någon skyldig. Jag kan dock tänka mig att Joel, som skrev ner våra namn på fotografens lapp, har en viss skuld i det hela.

Jag skulle gärna se den där lappen. Att Joel Lundblad blir Joel Lundberg är väl inget att förvånas över. Att Hjortsberg blir Glrosky är ju förstås rätt häpnadsväckande, men här får man nog tänka sig att det har skett någon typ av missförstånd. Det är liksom inte riktigt rimligt att fotografen har sett "Hjortsberg" - förvisso slarvigt - nedskrivet och trott att det stått "Glrosky".

Vad gäller Björn så har fotografen uppenbarligen uppfattat att han heter Björn. Varför det ändå blev "Björnsson" är då lite svårt att förstå. Möjligtvis var det så att han enbart kunde tyda ut namnet "Björn" från den gissningsvis rätt slarvigt skrivna lappen. Och sedan tänkt: Efternamn är ju viktigare än förnamn, och namnet "Björn" är ju bevisligen rätt - jag skriver "Björnsson"!

Det här är kanske en lösning som jag personligen inte skulle rekommendera, men å andra sidan är det väl såhär det går i ett samhälle där "kreativitet" är en så hyllad egenskap.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Haha!! Tack! Ditt underbart roliga inlägg gjorde denna gråa måndagsmorgon lite bättre ( :

klara sa...

Alltså det känns ju lite obehagligt att säga egentligen av någon anledning, men alltså du är SÅ snygg. Helt sjukt galet snygg.