tisdag 6 oktober 2009
En kopernikansk revolution
I nya Gillette-reklamen uppmanas man att köpa deras nya rakhyvel, eftersom den ger en "känsla av mindre irritation". Och det är väl ett rätt jävla udda sätt att uttrycka sig?
Kommer jag fortfarande att få finnar på halsen, men en känsla av mindre finnar? Eller kan det vara så att reklamarna tror att konsumenter helt enkelt är mer intresserade av känslor och upplevelser, än av faktiska resultat?
Det senare skulle ju öppna för en hel värld av möjligheter. "Nya volvo, en känsla av ökad säkerhet: Att begränsa hastigheten är att begränsa din hävdvunna frihet!"
"Nya Marlboro Gold, en känsla av evigt liv!"
Man brukar säga att vetenskapsmän arbetade i en ny värld efter Kopernikus - nu gäller detsamma uppenbarligen för copywriters!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
haha, så jävla klockers.
Ja, helt nytt tänk är det ju inte hor dessa reklamare. Tänker på Coca Cola Zero - en känsla av att du kan bli hämtad av en helikopter precis innan föräldrarna till tjejen du spenderat natten med, kommer hem till henne.
hos*
Skicka en kommentar