söndag 27 september 2009

Problem vid betalning

Jag anmäler mig till Göteborgsvarvet och ska just betala. För betalning har man två alternativ att klicka i. Det första är helt rimligt:

Elektroniskt skickad betalningsinformation för betalning via internetbank.

Alternativ nummer två, däremot, är ett jävla mysterium.

Jag vill betala på ett vanligt inbetalningskort för bank- eller postgiro. Vi skickar ej ut inbetalningskort.

Nehe?! Kan jag betala på ett vanligt inbetalningskort eller inte? Är det här ett sånt där tillfälle där jag kommer att framstå som en fullständig idiot när lösningen berättas? För just nu förstår jag ingenting.

2 kommentarer:

Athena sa...

Det är väl bara att gå ner på banken och ta ett inbetalningskort där? Eller är jag idiot nu?

A sa...

Det är så enkelt som Athena säger! Du får plusgiro/bankgiro-numret, tar med det till din bank, tar en blank inbetalningsavi och fyller i uppgifterna själv. Antagligen vill de väl ha ditt personnummer som ocr-nr. Jag gjorde det själv nån gång på mellanstadiet, i mitten av nittiotalet.