måndag 14 april 2008

Linne, linne, linne!

Min stora ambition inför sommaren har varit att hitta ett par välsittande linnebyxor. Just linnebyxan är dock ett av de svåraste plaggen att bära upp. Den mest överhängande risken med plagget är att den ger en alltför gubbig känsla, något som är snyggt om man är gubbe och bor i Miami - då är det fantastiskt! - men inte om man är 20 och bor i Stockholm.

Linne är det enda materialet jag bryr mig om i sommar. Jag vill ha allting i linne; jackor, skjortor, byxor, kavajer.

Imorgon ska jag gå upp på stan och testa en byxa av Carin Wester som jag tror är hälften linne, hälften bomull. De är grå/beiga i färgen, tyvärr, jag skulle hellre ha sett att de var benvita eller, i absolut bästa fall, ljusblåa.

Jag återkommer imorn och berättar hur det gick.

4 kommentarer:

Jens sa...

Jag skulle inte vara så orolig för att se gubbig ut som jag skulle vara orolig för att se ut som om jag var direkt sprungen ur en Finna-mig-själv-resa till Indien. Kanske råkar kombinera byxorna med batiktischa av bara farten, släntrar in på ravekulturen när jag åndå håller på. Vad vet jag. För att vara på den säkra sidan, undvik linnebyxor med snörning i midjan.

Kan dock se de snygga i linnebyxor, men det är hårfint. Det e som sagt svårbyret. Mitt tips till dig är istället att köpa ett par ljusgrå kostymbyxor från Whyred som jag såg på Grandpa häromdagen. Uppvikta och med ett par Wester-sandaler får du nog den där somriga looken jag tror du letar efter. Helt utan att riskera att hippifieras.

Skit i det nu.

Du har känt på det här med att skriva om mode i din Meny-blogg emellanåt och nu vågar du ta steget fullt ut, till en fullfjädrad modeblogg med Dagens outfit och hela fadderittan. Jag måste säga att det är modigt av dig Jacob. Modigt, eller väldigt, väldigt dumdristigt. Det kan nog vara både och, sett ur olika perspektiv.
Jag önskar dig i alla fall lycka till.

Är dock rädd att detta tyvärr nog inte hjälper dig i din jakt på sex och/eller en eller flera relationer med människor av motsatt kön. Är väl ungefär som hönan och ägget, diskussionen om vad som kom först; att Klang blev gay för att han modebloggade eller om han började modeblogga för att han var gay. Hur det än ligger till håller jag tummarna för dig!

Yours truly

Jens

Antropologi och Politik sa...

Jag har testat de där Whyredbyxorna, de passade mig väldigt illa. Carin Wester-byxorna är till ett bröllop med koden "Sommarfin". Blir nog mycket bra.

Sanna Samuelsson sa...

Åh linne jacob! Kommer ihåg att vi pratade om det senast på Berns(hehe). Linne kan ju vara något av det bästa. Den här sommaren kommer att gå i linnets tecken, helt klart. Funderar på att köpa en vit linnekavaj, kavla upp ärmarna, kanske till och med skaffa lite fräknar.

I höst tänker jag mer; vadmal. Det är den naturliga fortsättningen, right?

Antropologi och Politik sa...

Låter som en bra idé sanna! Både kavajen och fräknarna.
Vadmal, det låter som en bra idé. Om man nu ska envisas med att bo i Sverige är det en bra idé att klä sig i något yllebaserat.