onsdag 16 april 2008

Jobbintervju

Jag var på jobbintervju till ett fik ute på Djurgården idag. Jobbintervjuer är bland de svåraste situationer som finns att välja kläder till. Det viktigaste i en sådan situation är att inte framstå som märklig eller udda, och eftersom du inte har någon aning om vilken person du kommer att träffa måste du hålla klädseln väldigt neutral. Den svåra balansgången är att samtidigt visa personlighet i klädseln, en jobbintervju går ju ut på att visa arbetsgivaren vem du är.

Jag tycker att jag lyckades ganska bra. Naturligtvis blev resultatet lite ointressant - att klä sig utifrån ovanstående premisser är dömt att bli just det - men jag tycker inte att jag behövde göra direkt avkall på min personliga stil.

Skjorta: Kinakrage, Marlboro Classic
Kavaj: Gant
Byxor: Acne Jeans
Bälte: Gant
Sjal: Paisleymönstrad, okänt märke

Senare idag ska jag intervjua operasångerskan Barbara Hendricks på Radiohuset. Då gäller det att verka intelligent och kultiverad. Det blir en jävla gåta, haha.

(Sorry för den dåliga bildkvalitén, förresten. Jag ska fixa en fungerande digitalkamera snart)

4 kommentarer:

Anonym sa...

hur kommer du vara klädd när du serverar glass?
och är du inte lite lik stefan på bilden? det är nånting med posen liksom?

Antropologi och Politik sa...

Jag vet inte vad du pratar om. Vet du vad du pratar om? :)

Anonym sa...

haha, den första frågan kan du väl svara på i alla fall?

Antropologi och Politik sa...

Nej, jag tror inte att jag kommer vara klädd sådär. Troligtvis blir det ett förkläde och så.