måndag 14 april 2008

Kom ihåg var ni läste det först


Den här skjortan från Velour visades upp nu senast på modeveckan i Stockholm. Jag skulle inte vilja påstå att Velours visning var någon succé, snarare tvärtom. Den här skjortan, däremot, tror jag starkt på. På bilden ser den inte speciellt bra ut, men det är stylingens fel. Jag gissar att den här skjortan kommer att bli en storsäljare när den kommer till hösten. Kanske inte i hippa Stockholmskretsar, men hos HM-kunden som vill lägga lite mer pengar på en skjorta kommer den definitivt att slå stort.

Jag köpte en kortärmad skjorta i samma mönster på myrorna häromdagen och jag fick mycket beröm för den. Jag tror i och för sig att det här mönstret gör sig bättre på en kortärmad skjorta - jag tycker generellt sett att lite "galnare" mönster gör sig bättre på skjortor med korta ärmar - men den långärmade varianten kan alltid kavlas upp.

Inga kommentarer: