måndag 14 april 2008

Ja, och ni är idioter allihop. Så har vi satt en ribba direkt.

Det här är det första inlägget på min modeblogg, en blogg jag skapar av olika skäl.

Först och viktigast, skapar jag den här bloggen eftersom jag ser ett hål att fylla. Vilka manliga modebloggare finns det? Vi har redaktörsbloggar på större modetidningar, som Daniel Lindströms blogg på cafe.se, men de är sällan speciellt intressanta. Sedan finns de mer gubbiga bloggarna, som Markus Dunbergs (förvisso nedlagd) och Roland Kretzschmars blogg "Stilstudion". Den senare - som är den jag läser - är för det första inte tillräckligt uppdaterad. Dessutom är Kretzschmars målsättning, att skapa "en kreativ tummelplats för mode, design, form, resor, hotell, mat och annat som intresserar den moderna mannen", inte bara rätt töntig utan också ganska misslyckad.

Som motpol till gubbarna har vi Robin Klangs blogg. Jag gillar hans blogg, men den saknar djup och jag tycker personligen att hans smak är lite för arty farty, även om den passar honom bra.

Min blogg kommer att ta upp mainstream fashion, vilket kan betyda det mesta mellan Café-svennigt (kanske inte jättemycket, dock) och mer svårburen fashion-fashion och haute couture. Vi får se var det landar. Vad gäller upplägget kommer bloggen att ha klassiska inslag som dagens outfit bredvid funderingar kring mode och stil.

Vidare skapar jag den här bloggen eftersom jag är extremt rastlös och tycker om idén att ta bilder på mig själv och skriva vad jag har på mig. I am an attention whore!

Jag tänker mig att mina vänner kommer att läsa den här bloggen till en början. Vi tar en lugn start ihop. Hur många kan vi vara? Tio pers. Det blir bra! Det här blir bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar iof Oscar Julanders blogg på expressen.se...
www.blogg.expressen.se/stilbloggen