fredag 20 november 2009

Att tänka långsamt

Ibland förstår man snabbt, ibland... mindre snabbt. HBO:s serie "Mad Men" är för mig definitivt ett exempel på det senare.

Serien handlar om reklamare på Madison Avenue i New York under 60-talet. Namnet på serien är alltså "Mad Men".

"Mad Men", som i MADison Avenue

Reklamare, på engelska ad men, därav "mAD Men".

Jag kom på det här igår. Detta trots att jag har kollat igenom första säsongen två gånger. Det här ger mig lite ångest. Min C-uppsats handlar om analytisk-logisk filosofi. Om jag kunde missa något såhär enkelt, hur kan jag då överhuvudtaget behålla någon analytisk-logisk trovärdighet?

1 kommentar:

Jenny sa...

Låter lite som mig för någon vecka sedan då jag luskade ut varför Shepherd's Pie heter som det heter till skillnad från Cottage Pie.

En Shepherd, en herde, vallar får. Därför är Shepherd's Pie gjord på lammfärs.

Problemet med Cottage Pie (som lagas på nötfärs) kommer jag förhoppningsvis att klura ut snart...