torsdag 9 oktober 2008

Manlighet i kvadrat


Sitter uppe och kollar cagefighting, en mycket fascinerande sport. Det finns något närmast vackert över den extrema råhet som utspelas i burarna. Jag kollar på de unga männens ansiktsuttryck när de i tredje rond ligger ner i varandras bensaxar och förtvivlat söker slå motståndaren i huvudet. Deras ögon utstrålar sorg och uppgivenhet.

Nu kliver Anderson Silva upp i ringen. Han är ökänd för en högerhand som kan knocka även den starkaste råmannen medvetslös med bara ett slag.

Jag är full av förväntan.

Edit: Även denna gång slår Anderson sin motståndare medvetslös. "Beautiful work", kommenterar speakern.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, kanske ska testa att googla mig själv också någon gång och se vad man hittar.

Jag skäms lite själv och är samtidigt nöjd.Var på gång att ta min käre vän Oskar Gustafsson, men hittade bilden på dig och kände att det blev snäppet bättre. Snygg blogg förresten.